ترس از ارتودنتیست

8 بهمن 1398
ترس از ارتودنتیست

اضطراب، فوبیا، و ترس از دندانپزشک

بسیاری از افراد علاقه ای به مراجعه به دندانپزشک ندارند، به خصوص اگر از قبل بدانید که به کار دندانپزشکی نیاز دارید. داشتن اندکی اضطراب یک موضوع است، اما ترس از

دندانپزشکی یا اودونتوفوبیا موضوع دیگر است. این مسئله یک ترس غیر منطقی درمورد مراجعه به دندانپزشک است. اگربه آن مبتلا باشید، ممکن است حتی اگر از درد دندان هم

رنج می برید، نتوانید خود را برای مراجعه به دندانپزشک مجبور کنید. اثرات ترس از دندانپزشکی می تواند جدی باشد، اما راهکارهایی برای غلبه بر ترس از دندانپزشک برای کمک

به دستیابی و حفظ سلامت دهانی خوب وجود دارد.

علل ترس از دندانپزشکی

دلایل مختلفی از جمله موارد زیر می تواند در ایجاد ترس از دندانپزشکی نقش داشته باشد:

• ترس از درد، که ممکن است از داستان های ترسناک دیگران از مراجعه به دندانپزشک ناشی شده باشد.
  • ترس از سوزن، مانند مواردی که برای بی حسی استفاده می شود.
  • تجربه بد قبلی، هنگامی که مسئله ای پیش آمد و درد غیرقابل تحمل بود.
  • ناتوانی در کنترل بی اطلاعی از آنچه روی می دهد و یا اینکه روند کار ممکن است چقدر ناراحت‌کننده باشد.

پیامدهای ترس از دندانپزشکی

اجتناب از مراجعه به دندانپزشک می تواند عواقب طولانی مدت داشته باشد. پوسیدگی دندان در زمان شروع آن، به راحتی با یک پر کردن جزئی متوقف می شود. اگر اجازه دهید

پوسیدگی پیشرفت کند، ممکن است در نهایت دندان خود را از دست داده و دردهای مزمن داشته باشید. همچنین دندانپزشک می تواند علائم اولیه بیماری لثه، که در صورت عدم

درمان ممکن است منجر به از دست دادن یک یا چند دندان شود را بررسی کند.

حتی اگر مشکل خاصی ندارید، مراجعه به دندانپزشک برای جرم گیری معمول، ایده خوبی است چراکه در صورت نیاز به مسواک زدن بهتر و زدودن پلاک از دندان، پزشک متخصص

می تواند این نکته را گوشزد کند.

غلبه بر ترس از دندانپزشک

بیشتر بیماران مبتلا به ترس از دندانپزشکی می توانند بر وضعیت خود غلبه کنند. این موارد، راهکارهایی است که دکتر پل کارل و تیم ما انجام می دهند:

• در مورد هر مرحله از فرآیند توضیح داده می شود
  • به شما گفته می شود که می توانید هر زمان که بخواهید پروسه س کار را متوقف کنید